معاون عمرانی در بندرشرفخانه

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از بندرشرفخانه
امسال یک هزار و 100 میلیارد تومان برای اجرای طرح های احیا دریاچه ارومیه هزینه می شود
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تامین و تخصیص یک هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های احیا دریاچه ارومیه در سال جاری خبر داد و بر جذب این اعتبارات از سوی دستگاه های اجرایی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ما ، مهندس محمد صادق پورمهدی عصر دیروز شنبه در جریان بازدید ازطرح مالچ پاشی سواحل نمکی دریاچه ارومیه در محدوده بندرشرفخانه در گفتگو با صدا وسیما گفت : دولت تدبیر و امید همانگونه که از روز نخست اعلام کرده هیج گونه محدودیت اعتباری برای احیا دریاجه ارومیه ندارد و همچنان تحولات این دریاچه را با اولویت و حساسیت دنبال می کند.
وی افزود : تمامی 40 میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای طرح ها درسال 93 جذب شده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت : از همه دستگاه های اجرایی استان و بخش خصوصی درخواست می کنیم با توجه به تامین اعتبارات لازم هر چه زودتر طرح های خود را در ارتباط با احیا دریاچه ارومیه عملیاتی کنند.
وی بر مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد و اجتماعی در اجرای طرح های احیا دریاچه ارومیه تاکید کرد.
پورمهدی در ارتباط به اجرای طرح مالچ پاشی در سطح 30 هکتار از سواحل این دریاچه در بندر شرفخانه اشاره کرده که با مدیریت اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی به صورت پایلوت اجرا می شود.
وی افزود : این یکی از ده ها برنامه و طرح های احیا دریاچه ارومیه است که با هدف جلوگیری از طوفان ریزگردهای این دریاچه اجرا می شود که در صورت ماندگاری و حصول نتایج مطلوب در بخش های وسیعی از سواحل این دریاچه و در مناطق کانون های تولید ریزگرد توسعه خواهد یافت .
معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی همچنین دربندرشرفخانه ازطرح گردشگری و تفریحی ساحل دریاچه ارومیه که توسط شهردای بندرشرفخانه اجرا می شود دیدن کرد و نسبت به تامین کمک های مالی برای تکمیل برنامه های توسعه این طرح از منابع استانی قول مساعد داد.
دراین بازدید حمید قاسمی مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی ، خلیل ساعی مدیرکل بحران استانداری و دبیر شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیا دریاچه ارومیه و نیز فرماندار و مسوولان محلی شهرستان شبستر و بندرشرفخانه وی را همراهی کردند.
مدیرمحیط زیست آذربایجان شرقی هم درحاشیه بازدید معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد : طرح مالچ پاشی کانون های تولید ریزگرد درسواحل دریاجه ارومیه در راستای وظایف محوله سازمان محیط زیست در ارتباط با طرح های احیا دریاچه ارومیه به صورت آزمایشی و در سه نقطه از سواحل بندرشرفخانه و هر کدام در سطح 10 هکتار اجرا می شود .
به گفته حمید قاسمی درصورت ماندگاری و جواب دهی این طرح ، ادامه آن در سایر سواحل دریاجه ارومیه و در مکان های کانون تولید ریزگردها اجرا خواهد شد.
وی گفت : بررسی های زیست محیط نشان می دهد که از 50 هزار هکتار مساحت دریاچه ارومیه دست کم 30 درصد آن به عنوان کانون های تولید ریزگرد مستعد برای وقوع طوفان های نمکی هستند.
خبرنگار ما سوال کرد گفته میشود هزینه های اداری و تشریفاتی بیشتر از هزینه های عملیاتی برای احیاء دریاچه ارومیه است وی گفت استانداری ریز به ریز به هزینه ها نظارت دارد ودر صورت اثبات بشدت با خاطیان برخورد خواهد شد

احمدی خبرنگار شهرستان شبستر09141710126
94.4.4

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 4 مرداد 1394برچسب:, | 8:52 | نویسنده : احمدي خبرنگار |